Wouter Oosterbaan Martinius heeft in juli 2012 Coolen Expertise ingeschakeld als zijn eigen contra- expert nadat het bedrijf Accuman door brand getroffen werd.
Waren jullie direct na de brand meteen overtuigd om een contra- expert in te schakelen?
“Nee zeker niet, we vonden het zeer onplezierig om direct na de brand gebeld te worden of we gebruik wilde maken een contra expert. Je bent nog bezig met het in kaart brengen van de schade, hoe en waar kan ik zo snel mogelijk starten, en oo ja de verzekering papier hoe zat dat ook al weer?”
Hoe hebben jullie het schaderegelingsproces met Coolen Expertise ervaren?
“We hebben toch Coolen om advies gevraagd, met een zeer snelle reactie stonden ze direct bij mij op de stoep om de schade te beperken. Je kunt je zelf toeleggen op belangrijke dingen, zoals het beperken van de schade, nieuwe voorraad aanleggen en klanten gerust stellen.”
Wat heeft Coolen Expertise jullie gebracht/opgeleverd tijdens en na het schaderegelingsproces?
“Een schade expert is een vak, ze zijn op de hoogte van de mogelijkheden, kunnen goed de polis lezen en vinden mogelijkheden om de schade te beperken en zo snel mogelijk om de tafel te gaan zitten met de verzekering. Iets wat we zelf nooit hadden kunnen doen, je kent de mogelijkheden niet, het opzoeken van een aanvaardbaar schadebedrag door middel van onderhandelen, extra kosten berekenen aan de verzekering zoals expertise kosten.”
Wat zouden jullie na jullie eigen ervaringen adviseren aan gedupeerden van een brand?
“Ga zo snel mogelijk in zee met Coolen Expertise, betrouwbaar en verstand van schades. Wij hebben achteraf niet het gevoel, dat we het zelf beter hadden kunnen doen. Voor de kosten hoef je niet te laten. Een deel betaalt de verzekering terug het andere deel hebben wij zelf betaald. Tot volle tevredenheid, dus gewoon doen.”
Wouter Oosterbaan Martinius
www.Accuman.nl