“Iedere keer de brandresten zien, was emotioneel en confronterend”

Wanneer we het nieuwe pand van Timmer- en Aannemersbedrijf Verberk binnenstappen, is het buiten guur en nat. Een beetje verwaaid en verregend stappen we binnen. Een warm kantoor, goeie koffie en een hartelijk ontvangst door Peter Verberk en zijn dochter Ursela. Nog maar minder dan een jaar geleden stond het hele bedrijf in vuur en vlam. Nu zitten we samen met Ursela en Peter aan tafel in een prachtig nieuw kantoor, met daarachter een volledig nieuwe hal.

“Schakel Coolen Expertise in!”

  • Peter en Ursela Verberk
  • Timmer- en Aannemersbedrijf Verberk
  • Contra-expertise bij brandschade

“Ik dacht dat het loos alarm was, maar toen ik bij de hal aankwam zag ik de vlammen en de rook er al uitslaan.”

“Het brandalarm ging af, dat vond ik gek. Ik dacht dat het loos alarm was, maar toen ik bij de hal aankwam zag ik de vlammen en de rook er al uitslaan. Toen wist ik meteen dat ik dit niet zelf met een brandblusser kon oplossen,” vertelt Ursela wanneer we vragen hoe ze de eerste 24 uur ervaren hebben. “De buren kwamen meteen helpen en samen met hen ben ik alles uit het kantoor gaan sjouwen. Computers, mappen, administratie…. Achteraf dacht ik: het staat ook allemaal in de cloud. Maar op dat moment dacht ik alleen maar: we moeten alles uit het kantoor redden!” Ondertussen stond Peter aan de kant van de weg op de brandweer te wachten.

Wanneer de brandweer arriveert, is de eerste prioriteit het huis naast de hal te redden. Al snel is duidelijk dat van de hal waarschijnlijk niets zal overblijven. De brandweer heeft uiteindelijk 6 uur geblust. Maik, de contra- expert namens Coolen Expertise, was er diezelfde avond om meteen de eerste stappen voor de schaderegeling in gang te zetten. De nacht van de brand hebben ze slecht tot niet geslapen. “Maar daarna,” zoals Peter aangeeft “is de trein van schaderegeling en herstel opgestart en gaan rijden tot de opening afgelopen december.”

Vooral de eerste weken waren zwaar

Zowel Peter als Ursela kunnen nu maanden later goed terugkijken op de brand en de nasleep. Maar toen het net gebeurd was, hadden ze het er beiden erg moeilijk mee. “Vooral de eerste weken waren zwaar. Zeker wanneer je nog niet weet of het allemaal financieel goed gaat komen. Iedere keer de brandresten zien, was emotioneel en confronterend. Eigenlijk toen alle brandresten en puin was opgeruimd, ging het beter. Vanaf dat moment konden we bezig zijn met de wederopbouw, dat was een groot verschil.”

Daarna is het eigenlijk heel snel gegaan. De gemeente werkte fijn mee, maar ook Peter en Ursela waren beiden van het doorpakken. Het moest zo snel mogelijk weer worden opgebouwd. “Peter hield zich volledig bezig met de nieuwbouw. Daardoor kon ons eigen team gewoon verder met de klussen bij onze klanten en hebben zij geen last gehad van de brand. We konden materiaal lenen van collega’s. Ook de onderaannemers zetten alles op alles om het snel klaar te hebben.”

Zo snel mogelijk doorpakken

“Ons advies aan andere gedupeerden is dan eigenlijk ook wel: zo snel mogelijk doorpakken en bezig zijn met de opbouw. Dan kun je de ellende eerder achter je laten en de knop omzetten.” Daarnaast zijn Peter en Ursela vol lof over de experts van Coolen Expertise en geven ze als tweede advies aan toekomstige gedupeerden: “Schakel Coolen Expertise in!”. Dat is natuurlijk fijn om te horen en we vragen hen vanwaar het advies. Daarop antwoorden ze: “Zonder jullie hadden wij dit hele schadetraject nooit zo tot een einde kunnen brengen. De onderhandelingen, zowel emotioneel als met de kennis die jullie hebben, waren nooit tot de bedragen gekomen die jullie gerealiseerd hebben. Bij normale onderhandelingen kom je ergens in het midden uit. Maar bij jullie kwam het op een zeer acceptabel bedrag uit”.

Op de vraag of er door de brand ook mooie momenten zijn geweest, die er anders niet waren geweest, roepen ze beiden enthousiast: “De opening van het nieuwe pand! Dat was de afsluiting. We waren zo trots op wat we met zijn allen in die korte tijd hadden neergezet. Daarnaast trots op ons mooie team, iedereen met zijn eigen expertise”. Ze vertellen nog wat mooie verhalen over de opening en de enthousiaste reactie van iedereen… Buiten is het nog steeds nat, guur en donker. Maar hier in het kantoor geven Peter en Ursela licht van trots. Mooi om een schaderegelingstraject zo af te kunnen sluiten.

blank

Stel gerust je vraag aan ons!

Heb je vragen of wil je graag een afspraak maken? Neem dan telefonisch contact met ons op of stuur ons een e-mail bericht.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×